Life is beautiful, if u make it beautiful.

Life is beautiful, if u make it beautiful.

Friday, January 30, 2015

Puisi

Assalamualaikum dan salam sejahtera readers 

As i promised before, I would like to share some of my poems. Sebelum kalian membaca dan menilai, tak semestinya puisi ni ditulis daripada catatan peribadi atau sebagainya, tapi lebih kepada pemerhatian dan pengalaman. Hoho. Walau apa-apa pun, just enjoy the beautiful of literature. Sebelum ni aku tak tahu kat celah mana nak buang puisi-puisi ni. Kebetulan aku jumpa satu page dekat Facebook iaitu Champak. Champak ni ibarat satu tempat yang mana orang-orang seperti aku tak tahu nak campak mana aksara mereka. Dekat page Champak ni juga, aku guna nama singkatan which is SS that stand for Sarahah Supian (lepas ni kantoi la). 


Puisi kat atas ni, salah satu puisi yang aku suka dan aku share dekat Champak juga. Tapi yang ni aku dah edit jadikan dia dalam bentuk gambar. Puisi ni dapat 193 like daripada pembaca page Champak. Bagi aku, like tu bukan untuk meraih publisiti atau sebagainya, tapi cukuplah sebagai suatu tanda yang pembaca suka dan mereka pun rasa apa yang aku cuba sampaikan. Dari situ aku boleh tingkatkan lagi kemahiran penulisan (Anyonyonyo).


Puisi yang kat atas ni pula, aku tak ada niat nak jadikan dia puisi. Ayat pertama dalam puisi ni pula adalah petikan daripada puisi dalam buku Sakralara (buku himpunan puisi) dan aku guna sebagai caption di Instagram. Kemudian aku sambung pula dengan beberapa baris ayat seperti di atas. Nak dijadikan cerita, seorang sahabat aku yang bernama SSS (Saidah Sakinah Sho) ni, dia sambung pula ayat yang aku tulis tu. Lastly, aku edit sikit lalu tercipta la puisi di atas (kredit to al-Abrour dan Sakralara).

No comments: