Life is beautiful, if u make it beautiful.

Life is beautiful, if u make it beautiful.

Saturday, January 31, 2015

Puisi Hiba

Assalamualaikum dan salam sejahtera readers 


Hai hai hai! Selongkar punya selongkar lalu terjumpa la benda alah ni. Yang ni aku dah share dekat Champak juga. Tiba-tiba terdetik nak share kat sini. Puisi manusia dan topeng ni aku tulis masa dekat kafe fakulti. Some people panggil tempat tu Korea. Sampai sekarang aku pelik bin hairan kenapa mereka panggil tempat tu Korea. Tak tahulah celah mana Koreanya. I walked alone from my kolej ke fakulti dan memandangkan masih awal, aku lepak la kat 'Korea' sambil ditemani segelas milo ais (slrrrpppp). Masa tulis puisi ni sebak juga di dada ni haaa... Sebab memikirkan manusia yang bertopeng. Sedihkan kalau berhadapan dengan manusia yang macam ni. Tapi bagi aku, hampir semua manusia kat dunia ni bertopeng. They only show, what they want people to see. So, don't judge a book by its cover. 


Pernah berharap tak untuk jadi seperti batu? Jangan! Sebab manusia ialah sebaik-sebaik ciptaan. Tapi batu yang dimaksudkan cuma perumpamaan. Ya, sungguh aku berharap diberi hati yang tabah untuk mengharungi liku-liku kehidupan. Aku masih ingat yang kawan aku cakap, "This Dunya was designed to break our heart". Ya, dunia ini mengecewakan kerana isinya penuh dengan manusia yang iri hati, perasaan benci dan macam-macam lagi. Sound scary right? Haha... Tak apalah. Biarkan sahaja. Nak buat macam mana. 


The last one for this entry, puisi ni aku tujukan untuk yang bergelar sahabat. Aku tahu yang aku manusia biasa dan bukan maksum. Melakukan dosa dan kesilapan itu sudah pasti. Justeru, kalau aku buat silap, jangan takut untuk menegur. Sobsssss. Touching pula. Okay, I'm done! Enjoy reading! Insya-Allah next post juga berkaitan dengan koleksi puisi. Walaupun kadang-kadang aku rasa tak layak digelar puisi. Sobsssss. Touching lagi. Haha... Kbai! 

No comments: