Life is beautiful, if u make it beautiful.

Life is beautiful, if u make it beautiful.

Saturday, September 14, 2013

'Bas Ekspress' Allah

Assalamualaikum dan salam sejahtera readers. 

Rasanya aku dah pecah rekod sebagai blogger yang dah satahun lebih tak update blog. Hahaha..
Sekarang tengah melanjutkan pelajaran kat somewhere on earth. Kolej lengang sebab ramai yang balik rumah, lebih-lebih lagi hari Isnin ni cuti Hari Malaysia. Kesian dengan teman sebilik yang tak dapat balik kampung sebab jauh. Jadi aku putuskan untuk stay dekat kolej padahal kalau nak balik rumah kakak kat Putrajaya bila-bila pun boleh. Tapi aku tak nak pentingkan diri sendiri. Tiba-tiba aku rindu kat Mak dan Abah dekat Sarawak. Ingatkan nak call tapi takut ganggu mereka tengah bekerja dan tak nak susahkan mereka. Disebabkan terlalu rindu, tangan lantas mencapai kitab Allah. Dalam kepala aku terfikir tu je cara nak melepaskan rindu kat mereka. Selepas baca, beberapa saat kemudian tiba-tiba telefon bimbit aku berdering. Rupa-rupanya Abah yang telefon. Selepas habis berbual, terasa sayunya hati. Allah tahu apa yang tersirat dalam hati hamba-Nya. Kemudian aku teringat kata-kata daripada seorang sahabat, "Kalau kita lupakan al-Quran, al-Quran pun akan lupa pada kita". Terasa sayunya hati. Allah tahu apa yang diperlukan oleh hamba-Nya. Insya-Allah permintaan kita akan ditunaikan meskipun bukan dengan cara kita tapi dengan cara-Nya.

#Buat renungan bersama

No comments: