Life is beautiful, if u make it beautiful.

Life is beautiful, if u make it beautiful.

Sunday, April 3, 2011

Arwah Nenek

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh
Bismillahirrahmanirrahim...


Apa yang membuatkan hati aku terdetik untuk tulis entri kali ni ialah malam tadi, aku tak dapat tidur. Tiba-tiba jantung aku berdegup kencang dan teringat kat arwah nenek aku. Aku rasa macam dia dok sebelah aku je. Aku pun terus bacakan al-Fatihah dan berzikir untuk tenangkan hati. Lepas tu, aku pun kembali tenang. Arwah nenek dulu disahkan menghidap sejenis penyakit dan dalam seminggu je dia dah menghembuskan nafas yg terakhir. Yang buat aku terkilan, kematian dia adalah satu konspirasi. Tak pe lah, dah ajal dia nak buat macam mana kan? Malam tu, aku tengah tidur. Tiba-tiba aku terjaga! Tapi waktu tu aku 50-50 iaitu antara alam sedar dan tak sedar. Aku nampak arwah nenek kt hujung katil pakai jubah putih. Bila dia nampak aku tersedar dari tidur, dia terus lari menuju ke pintu bilik dan hilang.. Katil aku menghadap almari dan ada cermin besar. Aku sebenarnya tak nampak dia, tapi aku nampak dia melalui cermin. Korang faham tak? haha.. kalau tak faham tak pe la.. Lepas aku nampak arwah nenek aku tu, aku baca al-Fatihah dan terus menangis dalam kegelapan malam *walaupun bilik aku guna lampu terang..

p/s: aku anggap malam tu aku cuma bermimpi atau berhalusinasi 

3 comments:

tiQo...(-_-'') said...

konspirasi???
keu pun selalu geji sarah...
wk pelik cyen akeu selalu un nupei lowen wk ngk meninggal yen...

Cik Sarah said...

tqo.. T_T kita serupa..

fyy mokhtar said...

WAH. SYUKUR LAH DAPT TENGOK ARWAH NENEK :) mungkin sarah rindukan dia kot ??